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NOTIZEN

Reflexionen zu Klarheit, Management und Organisation.

Sie erkunden, wie Management verstanden, praktiziert und über die Zeit gelernt wird.

Diese Seite versammelt:

  • konzeptionelle Essays und längere Reflexionen
  • Beobachtungen aus Praxis und Forschung
  • Erkundungen wiederkehrender organisationaler Muster
  • Fragen, die Lernen vor Handeln unterstützen

Diese Texte sind weder Kommentare noch Meinungsbeiträge.
Sie sind geschrieben, um Reflexion und Verständnis zu ermöglichen.


What are the four levers of People-Centric Management?

What are the four levers of People-Centric Management?
Lukas Michel | Management Insights, Lukas Michel
Explore what four levers can do for you in 21-century organisations. Weiter lesen

Why People-Centric Management is not just another management fad

Why People-Centric Management is not just another management fad
Lukas Michel | Management Insights, Lukas Michel
Here is why people-centric and agile management is here to stay. Weiter lesen

People-Centric Management: What are the foundations?

People-Centric Management: What are the foundations?
Lukas Michel | Management Insights, Lukas Michel
Six sources path the way to a more humane workplace in 21-century organisations. Weiter lesen

People-Centric Management: How the Global Drucker Forum influenced the book

People-Centric Management: How the Global Drucker Forum influenced the book
Lukas Michel | Management Insights, Lukas Michel
My new book is all about people, agile and management in 21-century organisations. Here is what's behind the story. Weiter lesen

People-Centric Management: The risks of doing nothing

People-Centric Management: The risks of doing nothing
Lukas Michel | Management Insights, Lukas Michel
My new book is all about people, agile and management in 21-century organisations. It's time to clear five myths. Weiter lesen

What can you do in uncertain times?

What can you do in uncertain times?
Lukas Michel | Management Insights, Lukas Michel
The current Corona virus crisis is real VUCA. It has forced many businesses to reduce or limit operations within days. Here are four things you can do. Weiter lesen

Have we reached the tipping point beyond traditional management?

Have we reached the tipping point beyond traditional management?
Lukas Michel | Management Insights, Lukas Michel
The third session of the 2019 Global Drucker Forum in Vienna on “Ecosystem Insights – Rethinking the Organisation” offers early signs and the answer to that question. Weiter lesen

The emergence of organizational alignment

The emergence of organizational alignment
Mirror Mirror, Lindsay Uittenbogaard
When large social, industrial, or organizational changes impact the contexts in which people work, a key question arises: How can people align across organisations on an ongoing basis to perform well? Weiter lesen

How do we measure success in people-centric ecosystems?

How do we measure success in people-centric ecosystems?
Agility Insights USA, Herb Nold
While tangible, financial measures are important, we prefer to define success by the underlying attributes of successful organizational ecosystems. Weiter lesen

Call the doctor!!!

Call the doctor!!!
Agility Insights USA, Herb Nold
In order to avoid an expensive and aimless wandering from consultant to consultant CEOs should take a diagnostic approach to evaluating their ecosystem. Think of it as a doctor. Weiter lesen
 
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Warum diese Seite existiert


Manche Einsichten lassen sich nicht als Meilensteine oder Aufzeichnungen festhalten.
Sie benötigen Raum für Denken, Formulierung und Wiederkehr.

NOTIZEN ist der Ort, an dem Muster erkundet, Annahmen hinterfragt und Sprache entwickelt wird, um Management besprechbar zu machen.


Wie diese Seite zu lesen ist

Sie müssen nicht alles lesen.
Die Notizen sind weder sequenziell noch zeitgebunden.

Sie dienen dazu:

  • Reflexion zu unterstützen
  • Verständnis zu vertiefen
  • Orientierung zu geben, wenn Fragen entstehen

Manche Leserinnen und Leser kommen gelegentlich hierher.
Andere kehren zurück, wenn Klarheit benötigt wird.
Beides ist beabsichtigt.


CLARITY BEFORE CHANGE

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